با توجه به اینکه کرال کردن داده به یکی از روش های رایج برای جمع آوری داده ها از سوی کسب و کارهای داده بنیان بویژه کسب و کارهایی که از هوش مصنوعی استفاده می کنند تبدیل شده است پرسش های متعددی درباره ابعاد و چالش های حقوقی این اقدام به میان آمده است. آزمایشگاه حقوقی فانوس در صدد برآمد تا در قالب این نشست تخصصی، به پرسشهای مطرح پاسخ دهد. در این نشست ابتدا مفهوم کرال کردن داده و تفاوت های آن با مفاهیم مشابه مانند اسکرپ توضیح داده شد و مفاهیم و اصطلاحاتی که شرکت های مختلف در قراردادهای ارائه خدمات به کار می برند معرفی گردید. سپس اهداف گوناگونی که از کرال کردن داده ها مد نظر است و کرال کردن برای تحقق آن ها به کار می رود تبیین گردید. یادگیری ماشین یکی از مهمترین اهداف کرال کردن است. هدف دیگر، مقایسه قیمت برای نظارت بر رقبا است. هدف دیگر از کرال کردن دادهها، بررسی نظرات و تمایلات افراد در شبکههای اجتماعی بنا بر اهداف مختلف است. یکی دیگر از اهادف دیگری که در آن از کرال کردن دادهها استفاده میشود، بازاریابی است. در پایان، ابعاد و چالشهای حقوقی کرال کردن دادهها معرفی و بررسی شد. چالش تعرض به دادههای شخصی ، تعرض به حریم خصوصی نقض مالكيت های فكري، چالش دسترسی غیرمجاز، چالش حقوق رقابت و چالش مسئوليت قراردادي یا نقض شروط قراردادهای ارائه خدمات به عنوان مهمترین چالش هایی مطرح، مورد بررسی قرار گفت.